Mladina piše (Jugend Schreibt)

Mladina piše (Jugend Schreibt)

Projekt Mladina piše (Jugend Schreibt) združuje mlade nadobudne novinarje, ki pripravljajo zanimive prispevke za Frankfurter Allgemeine Zeitung.

 

Mladina piše (Jugend schreibt) je projekt časnika Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ), ki že od leta 1988 vsako leto združi približno dva tisoč učencev oziroma dijakov in njihovih učiteljev iz vse Evrope.

Skupino mladih, ki se bodo eno leto preizkušali v vlogi novinarjev, smo v sodelovanju Centra interesnih dejavnosti Ptuj ter koordinatorja projekta Zavoda Discimus Lab sestavili tudi na Ptuju. 28 mladih novinarjev prihaja iz zaključnih razredov osnovnih šol Ljudski vrt, Breg, Juršinci in Videm pri Ptuju, z mariborske II. gimnazije ter z ljubljanskih fakultet.

Udeleženci pod vodstvom mentorja, upokojenega novinarja FAZ dr. Geralda Hühnerja, pridobivajo dragoceno novo znanje. Eno leto se bodo v vlogi raziskovalnih novinarjev posvečali najrazličnejšim zanimivim temam, ki so jih izbrali sami, in jih pripravili za objavo v časniku Frankfurter Allgemeine Zeitung, pri čemer bo za ustrezno profesionalno obdelavo vsebine poskrbel mentor projekta.

Članke, ki jih pripravijo sodelujoči mladi, FAZ objavi na strani »Mladina piše«, nemški študenti oblikovanja pa jih opremijo še z unikatnimi, na temo članka vezanimi ilustracijami.

Zraven novinarskega dela je cilj projekta tudi naučiti se selektivno brati zahtevno časopisje. Mladi udeleženci imajo namreč v okviru projekta celo leto brezplačen dostop do e-izdaje Frankfurter Allgemeine Zeitunga. Ker se mnogi s tovrstnim dnevnim časopisjem srečujejo prvič, jim je mentor na voljo tudi z nasveti za branje, spodbudo in nalogami za uporabo časopisa. Cilj je, da mladi bralci časopisa razvijejo lasten način učinkovitega in koristnega soočanja z obsežnimi besedili. Udeleženci iz osnovnih šol skupaj s svojimi učitelji e-dostop do časnika ter spremno pedagoško gradivo, ki ga pripravlja Zavod IZOP (Zavod za objektivizacijo učnih in izpitnih postopkov, Aachen), s pridom uporabljajo tudi pri pouku nemškega jezika.

 

Foto: (c) Gerald Hühner